• وبلاگ : پيامبر اعظم صلي الله عليه و اله
  • يادداشت : مسلمان شناسنامه اي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 26 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    از وب سايت ما ديدن فرماييد و ما را از نظرات خود بهره مند نماييد.

    با سلام

    آنان که خدا و رسول را فرمان برند، با پيامبران و صديقان وشهيدان و صالحان خواهند بود، و اينان چه خوب رفيقانى هستند

    خودشناسي سودمندترين شناخت ها است

    با تشكر

    + حسين 

    سلام دوست عزيز

    ببخشيد مدتي بود به دليل يكسري مشكلات نتونستم وقت بذارم

    برام دعا كنيد

    به وبلاگم هم يه سري بزنيد

    www.shahidane.blogfa.com

    يا علي مدد

    باقي بقايتان

    هميشه سلام...
    هر چند وقتم زياد نيست كه بتونم كمك بيشتري كنم
    اما خوشحال ميشم
    چند خطي بنويسم
    كه به دوستانم كمك كرده باشم

    ارتداد
    دوستان من ارتداد يك مسئله تاريخي و ربطي به اسلام نداره
    در تمام طول تاريخ و در تمامي ايين ها اين مسئله وجود داشته
    در دوران قرون وسطي
    مسحيت تفتيش اعقايد مي كرد
    و نه تنها بسيار از بزرگان رو به دست مرگ سپرده بلكه سالها نزديك به ده قرن اين چنين رفتاري وجود داشته
    حتي در ايران خودمان چه بسيار ي از انسان هايي كه از ايين مزدك به ماني روي اوردند كشته شدند
    در مود حكم مرگ براي ارتداد به طور مستقيم و مشخص در قران كتاب اسماني مسلمان ها چيزي نيامده
    و در آيه هاي اين كتاب مقدس فقط حكم به نبخشودوني بودن اين رفتار يا حكم به گمراهي هميشگي اين افراد داده شده است
    و اصلا مسئله ارتداد كه اين روز ها بعد جريان ان فرد افغاني
    دوباره به سر زبان ها افتاده
    يك مسئله بشري هست
    و در گذشته ارتداد به برگشت عملي بوده
    اما اين مسئله بعد سالها
    به انحراف كشيده شده
    حتي با اظهار عقيده هم به اين حكم محكوم ميشويم
    مثل نمونه
    فردي به نام اقاجري
    كه با بيان نظراتش به حكم مرگ محكوم ميشود
    يا اشكوري با بيان مبحث اجتماعيات قرامن محكوم به مرگ ميشود
    اين روزها كمي تيغ تيز برخورد ها تند تر از پيش است
    در كل بايد به طور خلاصه عرض كنم
    كه مسئله ارتداد يك مسئله بشري
    و در گذشته با اجراي عملي و امروز حتي با ابراز عقايد مواجه هست
    مشكل اصلي اينجاست
    كه بشريت امروز در مقابل اين مسئله جواب درستي مي خواهند و راضي به انجام اين حركت با ادله تاريخي نيستند
    و اين مختص اسلام نيست
    فعلا منو ببخشيد تا ادامه مصلب....
    و بشريت امروز در جلوي اين مجازات ايستاده است و ميگويد بايد مفهوم ازادي در دين جريان داشته باشد و با بازي با كلمات نميشود جواب مردم مخالف را داد


    من هم بخاطر همين اومدم قم كه هم درس بخونم و هم پيش اساتيد باشم
    در كار خوبي كه شروع كرديد موفق باشيد

    برادر گرامي سلام

    خدا به شما خير بدهد که خيلي دقيق به نکات دين اشاره ميکنيد و خيلي دقيقتر و حساستر به جوابها و قدهايي که نوشته ميشودجواب ميدهيد

    اي كاش خبرم ميكرديد

    تمام چيزهايي که نوشتيد رو قبول دارم و وقصد ندارم وارد بحث تخصصي بيشم

    اما يه عقيده شخصي دارم که دوست دارم با شما در ميان بزارم

    عقيدم اينه که براي کشف راز يک موضوع بايد به جزييات ان دقت نظر بشه

    .پيامبر اگر خوب بود کساني که اورا در ارشاد مردم هم ياري ميکردند انها هم خوب بودند و به خاطر همين بود که توانست مردمي را با جهل کامل به دين اسلام دعوت کند بزرگان دين ما مصلحند اما زيردستانشان هم بايد مصلح باشند تا دين اسلام پيشرفت چشمگيري داشته باشد

    علما دين بايد علت مرتد شدن افراد رو از دين اسلام پيدا کنند علت در خودمان است در اعمالمان

    منظورم اينه که ما چسبيديم فقط به اينکه همه بايد به دين اسلام بيان و دين رو بپذيرند اما ايا دين اسلام فقط همين است

    داريم کساني که به دل و به زبان دين اسلام روپذيرفتند اما پشت پرده با حياي دين چه خلافهايي که انجام نميدن

    و داريم کساني که دينشون اسلام نيست اما حاظر نيستند حتي قسم راست رو برزبان بيارند و اگر هم قسم ياد کردند ديگران باور ميکنند که اين سخن حقيقت محض است

    من فکر ميکنم يکي ازعللي که بعضي افراد از دين اسلام بر ميگردند شايد شايد همين نکته باشد

    من خودم به شخصه نکته اي اين چنيني رو تجربه کردم

    که قاضي دادگاهي که پرونده ام در دستانش بود يک روحاني و معمم بود وقت اذان ظهر هم بود اب وضوش داشت از دستانش چکه ميکرد پشت ميز نشسته بود و برخوردي با من کرد که يک لحظه در ذهنم ان ميزان وترازويي که سر در دادگاه حک شده بود در نظرم ظاهر شد با خودم گفتم خدايا اين است عدالت اسلامي؟من فقط نيم ساعت به علت بارندگي و و بدي هوا و نبودن ماشين دير به جلسه دادگاه رسيدم دادگاهي که براي من جنبه حياتي داشت و بعد از سه سال و بعد کلي مشکلات توانسته بودم حکم دادگاه رو به دادگاه تجديد نظر انتقال بدم تا درموردم به حق حکمي صادر کند

    ايشان با بي رحمي تمام حکم را بر خلاف من صادر کرده بود (با وجودي که ميدانست هوا بارندگي است)

    واين حق من که گرفتن ديه همسرم و تنها فرزندم بود رو ازمن سلب کرد و با تندي برگه رو به طرفم پرت کرد وحتي حاظر نشد برام توضيح بده که چي شده و چه بلايي به سرم اومده و حتي امضايي بر اينکه من اومدم حالا کمي دير نگرفت

    قصد ندارم سهل انگاري خودم رو به گردن ديگران بندازم من ميتونستم زودتر برم

    اما ايشان ميدانست که با رايي که داده چه ظلمي در حق من شده و لااقل ميبايست برام توضيح ميداد و راهنمايي ميکرد که حالا بايد چيکار ميکردم

    الان وقتي يادم مياد براي ان قاضي دادگاه از خدا طلب عفو ميکنم اما ايا اگر کسي که کمي سست بنيه باشه همين يک برخورد کافي نيست که پاهاش بلغزه واز دينش مرتد بشه ؟

    چه بسيار افرادي هستند که مرتد نشدند و هنوز به دين اسلام هستند اما مسئله توحيد و معاد رو قبول ندارند و نماز و روزه و زکات رو هم انجام نمي دهند اينها چه حکمي دارند ؟ هم در برابر مرتدين از دين هستند ؟

    جمع کنم بحث رو اگر ميخواهيم کسي رو به گرويدن به دين اسلام تشويق کنيم يا اگر ميخواهيم کسي از دين اسلام مرتد نشه بايد اول علماي دين عاملين به حرفهاشون باشند ونکته مهم اينکه به شاگردانشون هم سفارش کنند که اينگونه باشند. چرا نام علي (ع) ماندگارشد؟ به خاطر نمازهاي طولاني؟نه!علي(

    با سپاس از پاسخ شما درخواست مي كنم اين موضوع را گسترده تر مطرح و دنبال كنيد زيرا بسياري در اين كوچه بن بست گرفتار شده اند كه جواب قابل قبولي هم نمي شنوند و تازه نوك پيكان تهديد و تحريم و مرگ و... هم آنها را تهديد مي كند.

    با سپاس

    پاسخ

    با سلام و تشكر از شما ان شاءالله به اين موضوع به خاطر اهميتش بيشتر مي پردازم

    سلام

    پارسال دوست امسال آشنا مي شناسي

    بي معرفت با كلاس شدي به ما سر نمي زني

    پستت عالي بود

    التماس دعا

    خدمت دوستان ذكر3 نكته ضروري است

    1.در مورد مسلمان زاده بار ديگر عرض مي كنم كه اگر شخصي واقعاً و از روي تحقيق به اين نتيجه برسد كه ديني بهتراز اسلام وجود دارد (در حالي كه ما اعتقاد داريم اگر بدون تعصب و از روي آگاهي باشد چنين نمي شود)به هر حال مي تواند آن دين را انتخاب و هيچ هرجي بر آن نيست و حتي عند الله هم معذور است و حتي عقاب هم ندارد

    3.شرايط تحقق ارتداد (علاوه بر شرايط عمومى ، مانند : بلوغ ، عقل ، اختيار و.. .) آن است كه يكى از اصول سه گانه دين ، يعنى : توحيد و نبوت و معاد و نيز يكى از ضروريات مسلم اسلام كه همه مذاهب شيعه و سنى و.. . آن را از مسلمات دين مى دانند ، مثل : نماز و روزه و حج و.. . را انكار كند و در اين كار جدى و مصر باشد .

    3. از آيات قرآن كريم استفاده مى شود كه مجازات مرتد به خاطر ماهيت مجرمانه عمل مرتد و جلوگيرى از پيامد ارتداد است . نه به جهت تغيير عقيده بدون اظهار و ابراز آن و البته مختص به اسلام هم نيست.

    ان شاء الله در اين مورد بيشتر مي نويسم

    سلام

    در مورد نوشته رهاتر از پرنده بايد عرض كنم زياد تند و نزديك به احساس نوشته بودند. خرد جمعي هم به سوي كمال ميل دارد و نه نقصان.اديان الهي هم همه يك كلام را مي گويند ولي به زبانهايي متفاوت و بسيار مقبول است كه اسلام به كاملترين سخن انسانها را به خداوند و وحدت وجود فرا خوانده است و در كنار آن دستوراتي براي زندگاني مادي او و راهكارهايي براي رفع مشكلات او دارد. اگر در برخي اديان دقت كنيد خواهيد فهميد مثلا عشق تنها كافي نيست يا اگر كتابهاي آسماني آنها را بخوانيد در همان اوايل متوجه مي شويد كه چه ضديتي اين مطالب با عقل و دانش دارند.به همان سفر پيدايش رجوع كنيد فكر كنم كافي باشد. اما اعتراض شما به حكم اسلام در مورد فرد از دين برگشته در مورد دشمني با اسلام مقبول نيست چرا كه در همه زمان ها اين گونه افراد بوده و هستند كه بخواهند با ورود و خروج به دين اسلام آن را تضعيف كنند و در واقع با اين حكم ريشه فتنه براي هميشه خشكانده شده است اما در مورد مسلمان زاده ها براي خودم هم جاي سوال است كه چطور از يك طرف گفته مي شود بايد هر كس در اصول دينش بايد با تفكر به آنها برسد اگر نه دينش مقبول نيست و از طرفي مسلمان زاده نمي تواند در نتيجه تحقيقش به ديني ديگر برسد. شايد اسلامي كه حرف را زده است به كمال و درستي بي شبهه خود ايمان دارد اما كساني هستند مسلمان كه نگرانند نكند اين كمال درك نشود و منتج به ديني ديگر شود. من در مجيطي هستم كه مي شنوم برخي ايرانيان مسلمان مسيحي مي شوند اما نه به دليل تحقيق بلكه عده اي به دلايل مادي و عده اي به دلايلي چون عدم شناخت از اسلام و تنها ديدن آنجه در ايران و ساير كشور هاي اسلامي! است به عنوان اسلام جذب اديان ديگر مي شوند.كسي كه در ايران محبتي نديده است و علمي چندان در دين خود ندارد و در كشوري بي كس و غريب گرفتار عده اي مي شود كه با مهرباني او را مي پذيرند و حمايتش مي كنند طبعا گرايش به آنها پيدا مي كند و مليت و مذهبش را با هم تقديم آنها مي كند.

    لازم است در كاركرد هاي خود بازنگري كنيم.آگاهي لازم را به ديگران بدهيم بعد از در انذار وارد شد. پيامبران الهي همه ابتدا مبشر بوده اند و بعد نذيرا . كساني كه شدت به كار مي برند بايد اول از خود بپرسند چقدر توانسته اند تبشير اسلام را به ديگران درست برسانند تا بعد در صورت نياز راه هاي ديگر را هم به کار ببرند

    پاسخ

    با سلام خدمت آقا سيد عزيز و تشكر از حضورتان و همچنين اظهار نطرتاندر مورد مسلمان زاده بار ديگر عرض مي كنم كه اگر شخصي واقعاً و از روي تحقيق به اين نتيجه برسد كه ديني بهتراز اسلام وجود دارد مي تواند آن دين را انتخاب و هيچ حكمي بر آن نيست و حتي عند الله هم معذور است و حتي عقاب هم ندارد

    بسمه تعالي

    سلام عليكم و رحمه الله

    اين بحثي را كه شروعش كرديد خيلي بحث جالبيه و من تا به حال به اين موضوع زياد فكر كردم .

    1- اولاً كه اديان در طول تاريخ و بر اساس توان بشر بر ايشان نازل شده است و شايد اين موضوع را با توانايي ذهني انسان مقايسه كنيم موضوع روشنتر ميشود . يك فرد در طفوليت توانايي ذهني محدودي دارد و هر چه كه بزرگتر مي شود توانايي هايش بيشتر ميگردد . فلذا خداوند متعال همه دين را يك جا نفرستاده و بلكه كم كم و به مرور زمان . همين كه براي تبيين اديان پيامبراني را هم برگزيده مزيد بر علت استكه بشر مثلاً 100 هزار سال پيش نمي توانسته دين اسلام را به اين صورت كه هست بهش عمل كند . حتي دين اسلام هم يكجا بر بشريت اعلام و ابلاغ نشده و در طول 23 سال و مرحله به مرحله احكام و دستوراتش تبيين شده است .

    2- دين با مذهب فرق ميكند . دين دستور كلي براي نيل به سعادت را فرا روي انسان قرار ميدهد ولي مذهب راهكار براي سعادتمند شدن را ارائه ميدهد كه امروز به ايدئولو‍ژي معروف است .

    3- اينكه دين اسلام كامل ترين دين است ، در قرآن ذكر شده و چيز من درآوردي نيست (الدين عند الله الاسلام ) تحريفاتي هم كه در اديان ديگر بوجود آمده اظهر من الشمس است و كمي با مطالعه كتب ماقبل موضوع هويدا ميشود . انجيل را بخوانيد متوجه تناقضات آن با عقل و دانش ميشويم .

    4- خوب الان بشريت بعد از تجربه اديان و مكاتب مختلف روي به معنويت و مخصوصاً اسلام آورده است . شما تازه مسلمانان كشورهاي اروپايي را ببينيد اكثراً تحصيلات دانشگاهي دارند ولي متاسفانه در كشورهاي اسلامي تحصيل كرده ها از دين دوري ميكنند كه علتش عدم تحقيق در دينمان هست . چطور ميشود آنها عاشق اسلام و مخصوصاً مذهب تشييع ميشوند و ما ها گريزان از آن ، اگر بگوئيم بعضي ها باعث شدند تا اسلام گريزي گسترش يابد شايد در مورد عوام درست باشد ولي در مورد تحصيل كرده ها و روشنفكران چه ؟ مگر اونها اهل تحقيق نيستند و مگر اونها هم چشم بسته اسلام را قبول كردند ؟ ما ها شناخت درستي از اسلام و ديگر اديان نداريم فلذا به سادگي دين خود را رها كرده و در اثر تبليغات مسموم غربيها به كيش و آئين آنها مي پيونديم . يك نويسنده مسيحي معروف ميگويد من نهج البلاغه را 25 بار با دقت خواندم و باز هم شوق مطالعه آن در من وجود دارد . حالا ما كه صاحب قرآن و نهج البلاغه ايم چند بار ، نه چند خطبه از آن را مطالعه كرده ايم . يادم چند سال پيش آمريكايي ها با كلي بوق و كرنا شعار سال بهداشت جهاني را ( پيشگيري بهتر از درمان است) اعلام كردند و اتفاقاً يكي از دوستان محقق بنده گفتند كه اين از كلمات قصار حضرت امير (ع)در نهج البلاغه هست . الان متن عربي آن و آدرسش در ذهنم نيست

    5- و اما ارتداد به معني خروج از دين و رجوع به كفر است انهم با آگاهي كامل و در سلامت عقل و بدور از احساسات زود گذر و نه گرويدن به دين ديگر . مرتد كسي است كه از دين به كفر پناه ببرد (ارتداد در لغت ، به معناى بازگشتن است و در اصطلاح ، به معناى خروج فرد مسلمان از دين اسلام و برگشتن از ايمان به كفر است . اين اصطلاح ، در آياتى از قرآن به كار رفته است ; از جمله ، آيه 54 سوره مائده كه مى فرمايد : «يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَنْ يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِى اللَّهُ بِقَوْم يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ... ; اى كسانى كه ايمان آورده ايد ، هر كس از شما از آيين خود باز گردد (به خدا زيانى نمى رساند) خداوند جمعيتى را مى آورد كه آن ها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند.. ) معني كافر هم كه مشخص است و كسي را كافر ميگويند كه خداوند را به عنوان آفريدگار هستي قبول نداشته باشد (در گفتار و رفتار) كساني هم كه اين حكم برايشان صادق هست در اقليت هستند .

    6- در ثاني موضوع ارتداد فقط در اسلام نيست بلكه در همه اديان هست منتها علماي آن دينها تعصبي به دين خود ندارند چرا كه خودشان هم به ناقص بودن دينشان پي برده اند .

    7- فكر ميكنيد همين گروهي كه بر آمريكا حكومت ميكند چگونه از مردم راي گرفتند ؟ چون مردم دنيا و مخصوصاً انديشمندان به معنويت روي آورده اند و گمشده خود را در آن يافته اند اين گروه (صهيونيسم مسيحي) از اين بستر استفاده كرده و به نام دين و معنويت و ملبس شدن به دينداري راي مردم آمريكا را جلب كردند .

    8- دين اسلام كاملاً بر عقلانيت استوار است و خرد بشر را ارج مينهد و در جاي جاي احكام آن اثر عقل آدمي را در آن مي يابيم شاهدش همين اجتهاد است كه ما داريم و براي انطباق مسائل جديد الظهور با استناد به دين و با بهره گيري از عقل راهكار مي دهد .

    پيشنهاد ميكنم از اسلام شناسان و علماي اسلامي براي پاسخ به شبهات موجود كه در ذهن دوستان است دعوت شود تا مسئله با دقت بيشتري بررسي شده و بر بحثها نظارت داشته باشندتا اين موضوع مهم ابتر نماند .

    يا علي و در پناه علي

    با درود

    به نكته بزرگ و مهمي اشاره كرديد. بايد اين موضوع مهم در سطح وسيع تر مطرح شود. اين مشكل بزرگي است كه براي بسياري از مردم امروزي ايجاد كرده ايد. شما گفتيد براي كسي كه خارج از اسلام است حكمي صادر نمي شود!!! اما براي كسي كه درون اين دين است يا به نوعي به عضويت اين دين درآمده است برگشت مجاز نيست.

    اين سؤال من و بسياري ديگر است: در كجا من و امثال من به ميل خود و با انتخاب و پذيرش خود به عضويت دين اسلام درآمده ايم كه حالا بخواهيم خيانت كنيم؟ در پاي كدام برگه تعهد و پذيرش خود به دين اسلام را امضا كرده ايم كه حالا بخواهيم جوابگوي اين تعهد خود باشيم؟ من زماني جوابگو هستم كه به ميل خود پاي ورقه يي را امضا كرده باشم. كجاست آن ورقه؟ درون بنگاه رحم مادر؟

    دوم: عدم آزادي گرايش به اديان توحيدي غير از اسلام هم خود اسلام و هم تمامي پيامبران الهي ديگر را زير سوال مي برد.

    سوم: در كجاي اسلام گرفتن جان يك نفر به خاطر عقيده اش آزاد اعلام شده و در كجا اجازه اجراي اين حكم به شما از ما بهتران واگذار شده؟

    چهارم: از نظر شما كه مردم غير از خود را انسان فرض نمي كنيد و برچسب هاي نجس و كافر و... مي چسبانيد از هر عمل نژادپرستي پست تر است. آن سياه پوستي را كه خدا در لس آنجلس به دنيا مي آورد چه گناهي كرده؟ در واقع شما اعمال خدا را نجس مي شماريد! اوست كه ميلياردها نفر انسان را در جاي جاي كره زمين با فرهنگ ها و اديان متفاوت مي آفريند و شما را در قم.

    بدرود

    پاسخ

    با سلام و تشكر از حضور شما در وبلاگم در جوابتان ذكر نكاتي ضروري مي باشد اولاً اگر كسي بدون انتخاب و تحقيق ديني را برگزيند ، اصلاً دين و ايمانش مشكل دارد ثانياًً: ما اعتقاد نداريم كه در گرايش به ديگر اديان هيچ آزادي ندارند بلكه ما با آزادي اعتقادات موافقيم ثالثاً:به دلبل اينكه پاسخ يه اين قسمت از پيامتان در اين مجمل نمي گنجد لذا در پستي جدا به آن خواهم پرداخت رابعاً: اين برچسبي كه شما به ما مي زنيد واقعاً به ما نمي چسبت چراكه اگر اين حرف واقعيت داشت اين همه سياه پوست و رنگين پوست آن هم به طور گسترده به اسلام روي نمي آوردند؛در ضمن ما در قرآن به طور متعددي لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها را داريم و به اين معناست هر كس به اندازه وسع و توانايي اش از وي توقع هست و اگر كسي واقعاً ؟! هيچ دسترسي به منابع ندارد و اصلاً اسمي از اسلام و دين به گوشش نرسيده است ،براين شخص هيچ هرجي نيست.
    با سلام
    با مطلبي با عنوان( تعاليم مذهبى «اهل حق» در قالب چه كتابهايى عرضه مى شود )به روز شدم.
    منتظر نظرات سازنده شما هستم.
    يا علي
    سلام/مدتها بود اين مسئله كه عنوان كرديد توي ذهنم بود/ممنون كه مطرح كرديد
       1   2      >