• وبلاگ : پيامبر اعظم صلي الله عليه و اله
  • يادداشت : سوالات و شبهات
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + قاسمي 

    سلام

    من هم يك سوال داشتم ، البته اگر براي جواب وعده سر خرمن ندهيد.

    در مورد نسب پيامبر علما معتقدند همه اجداد ايشان موحد بوده اند ‍؛ چرا بايد اجداد پيامبر موحد باشند آيا همين كه حلال زاده بوده اند كفايت نمي كند تا نسب طاهري داشته باشند؟

    سلام شما اولين كسي بوديد كه تو وبلاگم نظر داديد از اين وابت خوشحالم.

    مي تونيد به وبلاگ هاي قبليم هم سر بزنيد.

    vesal786.mihanblog.com

    green_mile.mihanblog.com

    hajaralasvad.blogfa.com

    مايل به تبادل لينك هستيد

    سلام ممنوون كه در شب ميلاد ثامن ائمه مارو به فيز رسانديد خوشحالمون كرديد ميلاد باسعادت هشتمين نور ولايت را به شما تبريك ميگويم

    تا بعد و ديداري دوباره خدا نگهدارتان

    منتظر حضورسبزتان ميمانم

    ميلاد پربرکت عالم آل محمد (ص) ٬ حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام بر تمام شيعيان پيرو مبارک باد

    بنام خدا

    بار ديگر سلام

    دوست گرامي و فاضل

    يكبار ديگر جنابعالي را نصيحت ميكنم كه تغيير روش بدهيد تا ناخواسته دچار شبهه پراكني نشويد.

    در اينكه اين شبهات وجود دارد هيچ شكي نيست ونيز درين اصل مهم كه نياز به پاسخ به آنها از سوي دانشمندان به شدت احساس ميشود.

    اما آيا چند درصد اين شبهات نياز روزمره مخاطبين اينترنت است؟

    گفته ايد كه قرآن فرموده:فاسئلوا يعني اگر سوالي داريد بپرسيد

    بله درسته ولي گذشته ازين كه شان نزول و تفسير آيه و مرجع اهل ذكر ربطي به مدعاي شما نداره، قطعا جنابعالي بهتر از حقير ميدانيد كه فاسئلوا فرق دارد با : فاستسئلوا....

    كاري كه شما ميكنيد درخواست سواله والا اگر كسي سوالي داشت و مراجعه كرد همه ميدانيم كه پاسخ دادنش امري لازم و نيكوست.اما بيان سوالش براي ديگران كار حكيمانه اي بنظر نميرسه.

    فكر كرده ايد اگر كسي اين شبهات شما رو تا حالا به ذهنش نرسيده باشه و با ديدن اين سوالات براش ترديد بوجود بياد، شما مستقيما مسوول خواهيد بود؟

    آيا تضميني هست كه بعدها پيگيري كنه و جواب رو هم بخونه؟

    اگه به فرض، چنين ضمانتي هم وجود داشته باشه،آيا مطمئنيد كه با جوابهاي شما قانع ميشه و شبهه اش از بين ميره.

    بهتر نيست سري رو كه درد نميكنه دستمال نبنديم؟

    پاسخ

    با سمه تعالي با سلام ضمن تشكر از حضور دوباره و انتقاد شما كه ان شاءالله باعث تقويت ما خواهد شد دوست عزيز و گرانقدر در جواب شما لازم است به چند نكته اشاره كنم1. كار ما بيان و ايجاد شبهه نيست و اتفاقاً چون از سوال سوال شده مطرح كرده ايم و هر شبهه اي را هم فعلاً نياورده ايم .2. اگر كسي فقط كمي هم با انترنت آشنا باشد با يك جستجوي ساده كافي است كه ليستي از شبهات را ببيند و حال اين بنده خدا پاسخ را از كجا به دست پيدا كند؟! 3. براي جواب به اين سوال كه چند درصد اين شبهات نياز روزمره مخاطبين اينترنت است،فقط بايد بگويم كه با وجود اينكه وقت زيادي از ايجاد اين وبلاگ نگذشته است ما با سوالات فراواني از طرف كاربران روبرو شده ايم كه فقط تعدادي از آنها را مطرح كرده ايم.4. اتفاقاً نظر ما اين است كه چون از ما سوال شده جواب مي دهيم و اينكه به قول شما فاستسئلوا.... يا همان طلب سوال از مخاطبان به هدف ما اين بود كه در ابتدا سوالاتي را جواب بدهيم كه بيشتر مورد ابتلا مي باشند.5. بله درست است كه هر كس سوال داشت مطرح مي كند ولي اين بنده خدا از كجا بايد بفهمد كه سوالاتش را كجا مطرح كند6. ما سعي مي كنيم كه جوابهاي دقيق، مستند و قانع كننده اي بدهيم و اگر مخاطب قانع نشد مي تواند دوباره بپرسد و ما جواب ميدهيم و ... و حتي حاضريم حضوراً هم جواب بدهيم و همان طور كه مي دانيد بحث نبوت و مسائل مربوط به پيامبر (صلي‏الله‏عليه‏وآله‏وسلم) از اصول دين و مبناي اعتقادي مي باشند كه البته وظيفه هر شخصي است كه براي به دست آوردن جوابهاي آن در حد توان خود كوشش كند7. در پايان بايد عرض كنم كه برادر عزيز ما فكر مي كنيم كه سري به درد آمده كه مجبور به بستن دستمال شده ايم؟ باز هم از حضور شما تشكر مي كنم و اميدوارم كه باز هم به ما سر بزنيد و با انتقادات خود ما را در رسيدن به اهداف مشتركمان ياري كنيد با تشكر مدير وبلاگ پيامبر اعظم(صلي‏الله‏عليه‏وآله‏وسلم)